Yhteistyö Rosk’n Roll Ab:n ja Elenium Oy:n välillä on synnyttänyt tehokkaita ja kattavia jätehuoltoratkaisuja. Tämä kumppanuus on osoittautunut avoimeksi, joustavaksi ja tuloksekkaaksi, mikä tarjoaa luotettavan perustan tulevaisuuden kehitystyölle. ”Rosk’n Roll Ab:lla oli tarve hankkia nykyistä parempi ratkaisu jätteiden vastaanoton itsepalvelun toteuttamiselle ja laajentamiselle. Lopulta hankintalaista johtuen päädyttiin kilpailuttamaan myös jäteasemien koko jätteen vastaanotto-ohjelmamme 15 jäteasemalle.” – kertoo Rosk´n Roll Ab:n palvelupäällikkö Saara Sipilä. Tavoitteena oli myös päästä vähentämään käytettävien ohjelmien määrää. Rosk´n Roll Ab:n tarjouspyynnön mukaisesti Elenium tarjosi ratkaisuksi kattavan MaterialPort toiminnanohjausjärjestelmän, joka sisälsi muun muassa kassajärjestelmän, itsepalvelumahdollisuuden jäteasemille sekä vaarallisen jätteen itsepalvelukontteihin, kulunvalvonnan ja valvomon. Ratkaisu räätälöitiin vastaamaan Rosk’n Rollin tarpeita tehokkaasti ja monipuolisesti. Eleniumin asiantuntijat tarjosivat apuaan ja ratkaisuehdotuksia matkan varrella, mikä auttoi varmistamaan, että lopputulos vastasi asiakkaan tarpeita. Pohjalla jo olemassa oleva ohjelma toi myös kompromissitarpeita. Ajatuksia ja ideoita pyöriteltiin yhdessä, vaihtoehtoja punnittiin ja ratkaisuja tarvittaessa muokattiin – nämä kaikki keskustelut vaikuttivat lopputulokseen ja vain positiivisessa mielessä. Jälkikäteen mietittynä käytettävyystestausta tavallisten ihmisten näkökulmasta olisi matkan varrella voinut tehdä enemmän, nostetaan Rosk´n Rollilta esiin. On haastava astua jäteaseman uuden asiakkaan kenkiin, kun on ollut itse vuosikymmenet näiden asioiden äärellä, sanoo Saara. – Kassajärjestelmä: henkilökunta kirjaa jäteasemille tuotavista kuormista vastaanottotiedot sekä tarvittaessa rahastaa tai laskuttaa asiakasta – Itsepalveluasiointi: kuorman voi ilmoittaa ja maksaa itse ja tuoda sen jäteasemalle tai vaarallisen jätteen itsepalvelukonteille. – Kuluvalvonta: hallitaan henkilökunnan, itsepalveluasiakkaiden ja muiden toimijoiden kulkua alueille. – Valvomo: henkilökunta voi seurata itsepalvelun kokonaistilannetta ja puuttua mahdollisiin esim. laitteiden vikatilanteisiin ja häiriöihin. – Raportointimahdollisuudet ja rajapinnat Rosk’n Rollilta korostetaan yhteistyön sujuvuutta, avoimuutta ja joustavuutta Eleniumin kanssa. Tiimin työskentely oli positiivista ja ratkaisukeskeistä, ja he tunsivat, että Eleniumin tiimi pyrki aina parhaaseen lopputulokseen asiakkaan tarpeet huomioiden. Yhteistyö oli sparraavaa, ratkaisukeskeistä ja täynnä vaihtoehtoja harkittaessa erilaisia ratkaisuja. “Tavoiteltiin tietynlaista “kaikki voittaa” -tilannetta, molemminpuolisen jouston ja puoliväliin tulemisen kautta.” Erityistä kiitosta Saara Sipilä antaa MaterialPortin palvelutuelle. Palvelutukeen saa helposti yhteyden, asioihin reagoidaan nopeasti ja pidetään asiakas tietoisena missä mennään. Olemme voineet luottaa siihen, että apua on aina saatavilla. Jäteasemilla kassajärjestelmän kirjattuja vastaanottotapahtumia 312 000 kpl Itsepalveluasiointeja jäteasemilla 4000 kpl ja vaarallisen jätteen itsepalvelukonteilla 700 kplTausta
Toteutusvaihe
”Tilaajana on tuntunut siltä, että omaa osaamista arvostetaan ja toimittaja oikeasti haluaa tehdä laadukasta tuotetta meidän tarpeet huomioiden.”
Ratkaisut
Yhteistyö Eleniumin kanssa
Erinomainen palvelutuki
Käyttöönoton jälkeen
Viimeisimmät julkaisut
Käyntiosoite
Aleksanterinkatu 29B 8A
33100 Tampere
contact@elenium.fi
+358 400 270 480
Laskutus
Elenium Oy
003726264258
003721291126
Maventa